Kalp Sağlığını Koruyucu Öneriler

 

  • Meyve ve sebze gibi antioksidan etkisi bulunan gıdaların tüketimi artırılmalıdır.
  • Haftalık et tüketimi azaltılmalı. Kırmızı et yerine balık, tavuk ve hindi tercih edilmelidir.
  • Kuru baklagil, tahıl ya da sebze kombinasyonlarından da yeterli protein alınabilir.
  • Toplam yağ tüketimi azaltılmalıdır. Katı yağlar yerine sıvı yağlar, özellikle zeytinyağı kullanılmalıdır.
  • Diyet lifi tüketimi artırılmalıdır. Kuru baklagiller, tahıllar, meyve ve sebzeler iyi lif kaynağıdır.
  • Sigara ve alkol kullanılmamalı ya da azaltılmaya çalışılmalıdır.
  • Hareket artırılıp, haftada en az 3-4 kez yarım saat egzersiz yapılmalıdır.
  • Azar azar ve sık sık yenmelidir. Bir öğünde aşırı yenmesi sonucu daha çok insülin salgılanır. Bu da hem yağın vücutta depolanmasına, hem de karaciğerde kolesterol yapımının artmasına sebep olur.
  • Stresli bir yaşantı varsa stres azaltılmaya ve kontrol altına alınmaya çalışılmalıdır.
  • Kan şekerine, tansiyona, kolesterol ile trigliserid düzeyi belirli aralıklarla bir hekim tarafından kontrol edilmelidir.
  • Ailede kalp hastalığından erken ölümler varsa, zaman zaman doktor kontrolünden geçilmelidir.

 

 

Kolesterolü Düşürmek İçin Öneriler

 

  • Zeytinyağı içerdiği yağ asitleri açısından oldukça yararlıdır.
  • Yer fıstığı yağındaki tekli doymamış yağ asidi olan oleik asit, kötü kolesterolü düşürürken iyi kolesterolü yükseltir.
  • Sarımsak, bol miktarda potasyum, fosfor, selenyum, A ve C vitaminleri ile kükürtlü maddeler içerir. Kan damarlarını genişletmekte ve kanın pıhtılaşma yeteneğini azaltmakta, böylece damar tıkanmasını önlemektedir.
  • İyi bir bitkisel protein ve lif kaynağı olan kurubaklagiller bol tüketilmelidir. Kuru fasulye, nohut, mercimek, börülce ve barbunya hem çok besleyicidir, hem de kalp hastalıkları ve kanserden koruyucu maddeler içermektedir.
  • Kuru yemişler özellikle kalp hastalıklarının önlenmesinde önemli etkilere sahip besin maddeleridir. Daha önceleri yağlı oldukları için kalbe zararlı sanılan yer fıstığı, ceviz, badem, fındık, fıstık, ay ve kabak çekirdekleri gibi çerezlerin yapılan çalışmalarla kalbi koruyucu maddeler içerdikleri bulunmuştur.